ENDOKRINOLOJI UZMANI PROF DR METIN OZATA

Tel: 0 216 340 08 08

Randevu için  ofis Cep: 0 530 264 98 98

GUATR NEDİR?
Guatr tiroid bezinin her türlü büyümesine verilen isimdir.  Tiroid bezi boynumuzun ön tarafında bulunan kelebek şeklinde ve 15-20 gram ağırlığında bir bezdir.

GUATR NEDENLERI
Guatr genellikle  iyod eksikliği, selenyum eksikliği, tiroid bezi iltihapları, ailesel yani genetik nedenler, sigara nedeniyle oluşabilir.Guatr varsa Endokrin Uzmanina başvurmak gerekir.

GUATR TEDAVİSİ
Guatr tedavisi Endokrin Uzmanları tarafından yapılır. İlaç tedavisi yapılır.

ZEHİRLİ GUATR NEDİR?
Tiroid bezinin aşırı çalışması ve  bu nedenle aşırı T3 ve T4 salgılamasına hipertiroidi veya zehirli guatr denir.

NODÜL NEDİR?

Tiroid bezi içinde oluşan yumrulara nodul denir. Nodul varsa mutlaka biyopsi yapılmalıdır. Her nodul ameliyat gerekmeyebilir.

HASHIMOTO HASTALIGI NEDIR?
Tiroid bezine karşı kanda anti-TPO ve anti-Tiroglobulin antikorlarının artarak ve bunların tiroit bezine yapışarak hucleri yok etmesi nedeniyle  troid bezinde yavaşlama yani az çalışma oluşmasıdır. Japon bilim adamı Prof Hashimoto keşfettiği için bu hastalığa Hashimato hastaliği denir.  Hipotiroidi yani tiroid az çalışmasının en önemli nedenidir.

HIPOTIROIDI VE HIPERTIROIDI NEDİR

Hipotiroidi tiroid bezinin az çalışmasıdır. Hipertiroidi tiroid bezinin çok çalışmasıdır.

KİLO VEREMİYORSANIZ TIROIT HASTALIGI OLABİLİR
Kilo veremiyenlerin hepsinde hormon bozukluğu vardır. Tiroid yetmezliği ve guatr bunların başında geklir.

Web Hosting Companies